Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2013

Τα λέμε στον Δημήτρη για να τα ακούσει ο κ. Κουράκης.

Οι ποδηλατόδρομοι της Αλεξανδρούπολης παράδειγμα προς μίμηση για την Θεσσαλονίκη. 
 
Πήραμε το εξής e-mail και παραθέτουμε ένα απόσπασμα: 
Τις γιορτές βρέθηκα στην Αλεξανδρούπολη και μου έκαναν εντύπωση οι ποδηλατοδρόμοι της πόλης. Όπως μπορείς να δεις στην φωτογραφία ο δήμος εκεί έχει κάνει αρκετά καλή δουλειά, ο ποδηλατοδρόμος αποτελεί επέκταση του πεζοδρομίου και βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το πεζοδρόμιο. Σε αρκετά σημεία ο ποδηλατοδρόμος προστατεύεται με κάγκελα ή με μικρά φυτεμένα παρτέρια ώστε να μην μπορούν να ανεβαίνουν τα αυτοκίνητα. Πολλές φορές μικρές πόλεις μπορούν να δώσουν το σωστό παράδειγμα για μεγαλύτερες πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη. (Δημήτρης θεοδωράκος)
....................................................................................

Την απάντηση θα την πούμε στον Δημήτρη για να την ακούσει  ο κ. Κουράκης.

Αγαπητέ Δημήτρη λάβαμε το e-mail σου και είμαστε όλοι καλά. Ένα πράγμα μόνο θέλω να μου διευκρινίσεις. Όταν λές ποδηλατόδρομο τι εννοείς. Κάτι μου θυμίζει αυτή η λέξη. Την έχω ακούσει επανειλημμένα, ξέρω πια να την λέω, αλλά ξέρεις, άμα δεν  εξασκηθείς ζώντας  τον στην πράξη,  με το να δεις μόνο ένα πείραμα γι΄αυτόν και μετά τίποτα, το ξεχνάς εύκολα. Μήπως εννοείς ένα παιχνίδι μέσα στην πόλη, όπου υπάρχει ένας διάδρομος που αν να τον τερματήσεις με το ποδήλατο σώος και αβλαβής παίρνεις το παράσημο του αντιβασιλέως;  Ναι, ναι αυτό είναι. Τώρα θυμήθηκα. Είναι λοιπόν ένας διάδρομος, τρόπος του λέγειν, γιατί  δεν διακρίνεται σχεδόν καθόλου. Πρέπει να έχεις τεταμένη προσοχή, πολύ καλή όραση και άριστο φωτισμό ημέρας χωρίς συννεφιά φυσικά και πολύ μικρή ταχύτητα για να μπορείς να τον βλέπεις.
Στον διάδρομο αυτόν τοποθετούν διάφορα εμπόδια που πρέπει να τα παρακάμψεις χωρίς να σκοτωθείς. Άμα σκοτωθείς, χάνεις την ευκαιρία να κερδίσεις το βραβείο. Τα εμπόδια αυτά μπορεί να είναι οτιδήποτε. Μόνο αεροπλάνο δεν έχω δει ακόμη. Δηλαδή, επιβατικά αυτοκίνητα (μέχρι και ο Τζιτζικώστας πήρε μέρος στο παιχνίδι παρκάροντας το αυτοκίνητό του πάνω στον ποδηλατόδρομο),  περιπολικά, κλούβες των ΜΑΤ, ηλεκτρικές σκούπες που καθαρίζουν τα περίπτερα κλπ. Τα πιο ωραία είναι αυτά που γίνονται ξαφνικά μπροστά σου και αν και είναι τα πιο επικίνδυνα, δίνουν τους πιο πολλούς πόντους. Δηλαδή πόρτες αυτοκινήτων που έχουν παρκάρει δίπλα, αλλά τις ανοίγουν ξαφνικά όταν είσαι ένα μέτρο κοντά τους, δήθεν για να κατεβούν,  μηχανάκια που όχι μόνο μπαίνουν στον ποδηλατόδρομο αλλά έρχονται και αντίθετα καταπάνω σου, (αυτό το χάρηκα πολύ μια φορά γιατί ήταν πραγματικά επικίνδυνο και ευτυχώς που έπεσα κάτω απ' το ποδήλατο γιατί αλλιώς θα συγκρουόμουνα μαζί του και διπλά ευτυχώς που δεν έπεσα μέσα στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Πήρα όμως 5 βαθμούς και ήμουνα πια χαρούμενος γιατί ήμουνα πια στους επικρατέστερους για την νίκη). Άλλη μεγάλη δυσκολία είναι ότι πρέπει να κάνεις διαρκώς αυτοψία για να δεις αν εξακολουθείς να είσαι στον πεζόδρομο. Πρέπει να είσαι εφοδιασμένος με μεγεθυντικό φακό γιατί οι οριογραμμές έχουν εξαφανιστεί πια και αν δεις κάπου μια που να φέρνει κάπως σε οριογραμμή πρέπει να κατέβεις με τον φακό για να επιβεβαιώσεις ότι είσαι πράγματι στον ποδηλατόδρομο.Η άλλη δυσκολότερη και επικινδυνότερη περίπτωση είναι όταν τα πλαστικά που οριοθετούν τους ποδηλατόδρομους και από τα οποία ελάχιστα έχουν μείνει, φύγουν απ την θέση τους και συ για να είσαι νόμιμος πολίτης και για να μην σε γράψουν (ποιοι;) διέρχεσαι δίπλα από το πλαστικό άρα υποτίθεται μέσα στον ποδηλατόδρομο, αλλά στην ουσία καταμεσίς στην κυκλοφορία, όπου έχει βρεθεί πια το πλαστικό οριοθέτησης.
Υπάρχει και μία παγίδα που πρέπει να προσέξεις. Στα εμπόδια βάζουν επίτηδες και ανθρώπους δίπλα τους έτσι ώστε να ξεχαστείς, να μαλώνεις μαζί τους γιατί νομίζεις ότι αυτοί σου δημιούργησαν τα εμπόδια. Έτσι χάνεις πολύτιμο χρόνο και έτσι μπορεί να βγεις εκτός κούρσας.
 Το τελευταίο, μεγαλύτερο και δυσκολότερο τεστ είναι το να απαντήσεις σε μια ερώτηση. Σε συμβουλεύω ότι για να την απαντήσεις δεν πρέπει να σκέφτεσαι σαν ένας κοινός πολίτης, να έχεις ένα κοινό μυαλό να λειτουργείς γενικά σαν ένας καθημερινός άνθρωπος. Πρέπει να πλησιάσεις και να ταυτιστείς με την σκέψη του υπεύθυνου αντιδήμαρχου κ.Κουράκη.
Δηλαδή. Τι κάνει ένας αντιδήμαρχος αστικού σχεδιασμού όταν βρίσκεται καθημερινά μπροστά σε διλήμματα για το σε ποιο απ' τα πολλά  έργα πρέπει να δώσει προτεραιότητα;
Σ΄αυτά που είναι ζητήματα ασφάλειας για τους πολίτες, όπως η σωστή κατασκευή και συντήρηση των ποδηλατοδρόμων, το οποίο θα επιτρέψει να μην γίνονται ατυχήματα και δυστυχήματα (που είναι θαύμα το ότι δεν έχει γίνει ακόμη), να αυξηθούν οι ποδηλάτες και έτσι να έχουμε μια πρόοδο στο ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και βοήθεια στην αντιμετώπιση της αέριας ρύπανσης; Σε ζητήματα υποδομής για στάθμευση  μοτοσυκλετών, έτσι ώστε να αποδοθούν  τα πεζοδρόμια, οι πεζόδρομοι, οι πλατείες οι στοές ανοιχτού και κλειστού τύπου  και γενικά κάθε δημόσιος χώρος σ΄αυτούς που τους ανήκουν, δηλαδή στους πεζούς, στους καθιστούς και στους ξαπλωμένους ανθρώπους και να πάψει η επικινδυνότητα της συνύπαρξης μηχανών και ανθρώπων, όπως και η  ρύπανση του αέρα και του θορύβου.
Στην δημιουργία υποδομών για τους επισκέπτες της πόλης, όπως μέρη προσωρινής στάσης λεωφορείων σε κέντρα ενδιαφέροντος, όπως μνημεία, μουσεία κλπ όπου αυτή τη στιγμή είναι ανύπαρκτοι ή ανεπαρκείς
Σε κατασκευή νέων πεζόδρομων ενώ δεν έχει γίνει προσπάθειες για να λυθούν άλλα βασικότερα, εφ' όσον δεν μπορούν να συνδυαστούν και τα δύο;
Και οι πεζόδρομοι από που πρέπει να αρχίσουν να κατασκευάζονται; Από κει που δεν υπάρχει διέλευση πεζών, παρά μόνο των κατοίκων της περιοχής ή σε δρόμους  πιο πολυσύχναστους που συνδέουν μέρη τα οποία επισκέπτονται οι κάτοικοι και οι τουρίστες; Σε δρόμους πολύ στενούς, πολύ υποβαθμισμένους για να αναβαθμιστούν και αυτοί και η περιοχή τους αλλά που υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης των κατοίκων ή σε δρόμους με κτίρια ενδιαφέρουσας  αρχιτεκτονικής; Η μήπως σε δρόμους που θα διευκολύνουν την οικονομική δραστηριότητα και  θα κάνει πιο ενδιαφέρουσα την παραμονή  των τουριστών όπως δρόμους με ξενοδοχεία η  αγορές;
Πρέπει ο κ. Κουράκης να κάνει πραγματικό διάλογο και να παίρνει την γνώμη όχι μόνο των συνεργατών του, αλλά και της παράταξής του, των κινήσεων πολιτών αλλά και ακόμη πιο ευρύτερων ομάδων ή στρωμάτων της πόλης. Σε  διάφορα θέματα που δημοσιεύσαμε και αφορούσαν  άλλες αντιδημαρχίες, είχαμε απαντήσεις με διευκρινήσεις, νέα ερωτήματα και γενικά υπήρξε ένας γόνιμος νομίζω διάλογος, είτε για να τροποποιηθούν κάποια σχέδια, είτε για να τα πάρουν υπ΄ όψη τους οι αντιδημαρχίες σε ανάλογες περιπτώσεις στο μέλλον. Ο μόνος που δεν απάντησε ποτέ είναι ο κ. Κουράκης, ο οποίος μάλλον παίρνει υπ' όψη του μόνο τα θέματα που δημοσιεύουμε και είναι θετικά γι΄αυτόν, ενώ αγνοεί την κριτική μας και τις αιτιάσεις μας για άλλα που δεν έχουν επικοινωνιακό ενδιαφέρον .
Ο διάλογος μεταξύ των κατοίκων και των φορέων της πόλης δεν είναι απαραίτητος μόνο για να παρθούν οι σωστές αποφάσεις αλλά και για να δημιουργηθούν νέες συλλογικές συνειδήσεις, νέα κουλτούρα συμμετοχής στα προβλήματα αλλά και καλύτερη γνώση των προβλημάτων της πόλης. Έτσι θα έχουμε ενεργούς πολίτες που είναι η μόνη εγγύηση για την σωστή πορεία της πόλης για και στο μέλλον.

Κύριε Κουράκη, για μια ακόμη φορά σας  σας εκλιπαρούμε ή απαιτούμε να  πληροφορήσετε τους κατοίκους της πόλης για τα θέματα που θίξαμε και που είστε υποχρεωμένος να ενημερώσετε την πόλη. Και κυρίως:

1) Τι γίνεται με τους παλιούς ποδηλατόδρομους και εννοούμε όχι αυτούς που είναι πάνω σε πεζόδρομους αλλά κυρίως από Ερυθρό Σταυρό μέχρι την πλατεία Δημοκρατίας και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Έχουν τα μαύρο χάλι τους και  είναι "ακραίας" ωφελιμότητας για την πόλη. Η λύση είναι αυτή που ανέφερε ο φίλος του Ιστολογίου στην αρχή, δηλ, η πλήρης ανακατασκευή τους έτσι ώστε να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το πεζοδρόμιο. Η σωστή αστυνόμευση, έτσι ώστε να μην υπάρχουν αυτοκίνητα παρκαρισμένα δίπλα στους πεζόδρομους για να αποφευχθούν ατυχήματα που προκαλούνται όταν ανοίγουν οι οδηγοί ή οι συνεπιβάτες τις πόρτες των αυτοκινήτων τους δεν είναι δική σας αρμοδιότητα, αλλά της κ. Γούλας που ελπίζουμε να αντικατασταθεί τώρα με την αλλαγή των αντιδημάρχων γιατί με την κ. Γούλα δεν ελπίζουμε σε τίποτα, δεν πιστεύουμε σε τίποτε αλλά δυστυχώς δεν είμαστε και ελεύθεροι, Εδώ η ρήση του Καζαντζάκη μάλλον δεν περιέχει κάποιο ενδιαφέρον. Αργότερα ας ανακατασκευαστουν και οι πεζόδρομοι στην Αγ.Δημητρίου και Λ.Στρατού με υπερύψωσή τους για να πάψουν να είναι επικίνδυνοι.
2) Τι γίνεται με τις θέσεις στάθμευσης για τα δίκυκλά που ανακοινώσατε. Σας παρακαλούμε να μην ανακοινώνετε έργα για τα οποία δεν μπορείτε να είστε σίγουρος για τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησής τους, όπως έγινε και με τις παράνομες κατασκευές στην οδό Μ. Κάλλας
3) Υπάρχει σκέψη ή είναι σε εξέλιξη κάποια μελέτη για διαμόρφωση  κατάλληλων  χώρων προσωρινής στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων που μεταφέρουν τους επισκέπτες σε συνηθισμένα μέρη επισκέψεων τους , με παράλληλη προσπάθεια (οριζόντιες διαγραμμίσεις, οριζόντια και κάθετη επαρκή σήμανση, αστυνόμευση κλπ για την αποτροπή στάθμευσης άλλων οχημάτων) όπως στο βασιλικό θέατρο, στην περιοχή Τριγώνιου-Επταπυργίου Άγιο Δημήτριο κλπ;
Ευκαιρία να αναβαθμιστούν συγχρόνως αυτοί οι χώροι για να γίνουν λειτουργικότεροι και ομορφότεροι.
Ίσως δεν θέλετε να προωθήσετε τον τουρισμό του Λεωφορείου, αλλά  είναι "αναπόφευκτος".  Σας έχω επισημάνει και έχω κάνει θέματα πολλές φορές για το parking  του Βασιλικού θεάτρου που είναι από τα  σημαντικότερα αλλά φωνή βοώντος... Ϊσως προετοιμάζεστε να εφαρμόσετε κάτι μόλις τελειώσουν τα πάρκα. Μακάρι, αλλά ενημερώστε τον κόσμο για τις συγκεκριμένες προθέσεις σας.