Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

ΣΙΓΑ Η ΠΟΛΗ ΚΟΙΜΑΤΑΙ. Ανοικτή επιστολή προς τον Γιάννη Μπουτάρη. Του Αιμίλιου Μιχαηλίδη



Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Τσακαλίδης/FosPhotos
Kύριε Δήμαρχε,
Προ καιρού μας προτρέψατε: «Τον Εϊπίδη και τα μάτια σας!». Το προτείνετε με γνώμονα το συμφέρον της πόλης ή του Φεστιβάλ; Γιατί – δυστυχώς - και ως προς τα δύο η συνεισφορά του κ. Εϊπίδη, ως καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ελέγχεται.

Η ιστορία εν συντομία:



Θυμάστε τους Ομιχλιστές; Ναι, αυτούς που πιέζοντας το υπουργείο για νέο κινηματογραφικό νόμο - και «χτυπώντας το σαμάρι αντί για το γάιδαρο» - απέσυραν τις ταινίες τους από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 2009. Τότε, αν και το Φεστιβάλ τους έδωσε την υποστήριξή του (φιλοξενία, οργάνωση συνέντευξης τύπου κ.λπ.), αυτοί προτίμησαν να εκθέσουν τα αιτήματά τους κάτω από την ταμπέλα «Νύχτες Πρεμιέρας», γνωστών συμφερόντων. Λίγο μετά ο 72άρης τότε κ. Εϊπίδης, με υπερχειλίζουσα ζωτικότητα, (και ενώ ταυτόχρονα κατείχε θέσεις ευθύνης στα Φεστιβάλ Μόντρεαλ, Οντάριο, Ρέικιαβικ και Νέοι Ορίζοντες) αναλαμβάνει, άνευ όρων, να «σώσει» το χρεοκοπημένο Φεστιβάλ.

Το 2010 ακολούθησαν εναγκαλισμοί με τους Ομιχλιστές, τιμητικό για τη προηγούμενη στάση τους (;) Masterclass, συνεντεύξεις κατά των κρατικών βραβείων ως διαβλητών. (Αν θεωρείς τη διαδικασία διαβλητή αλλάζεις τον τρόπο απονομής, δεν προπαγανδίζεις την κατάργηση των βραβείων, δηλ. την αποδυνάμωση του θεσμού που υπηρετείς !). Σημειωτέον ότι τα κρατικά βραβεία ήταν η μετεξέλιξη των βραβείων του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και γι' αυτό απονέμονταν εδώ. Πραξικοπηματικά καταργούνται τα κρατικά βραβεία, επιλεκτικά (δηλ. όχι και για τις άλλες τέχνες) και στο μιλητό ( δηλ. παράνομα), αφού ο νόμος Γερουλάνου ψηφίστηκε αργότερα! Κίνηση ρουά - ματ για τους ενδιαφερόμενους!

Το 2011, 10 Ελληνικές ταινίες και 4 Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους προτίμησαν τις Νύχτες Πρεμιέρας. Αντίστοιχα και πέρσι. Φέτος 15 Ελληνικές ταινίες και 72 μικρού μήκους το ίδιο. Οι Νύχτες Πρεμιέρας μετεξελίχθηκαν σε Φεστιβάλ Αθηνών και δίνουν πια όλα τα επί μέρους βραβεία.

Για τους γνωρίζοντες, μια δεκαετής τουλάχιστον επιδίωξη γνωστών κύκλων επετεύχθη. Τα κατάφεραν επί κ. Γερουλάνου! Διότι ο κύριος στόχος (μεταξύ άλλων) του νόμου αυτού ήταν να αφαιρεθεί το status των Εθνικών Φεστιβάλ από Θεσ/νίκη και Δράμα. Είναι τυχαίο ότι οι Νύχτες Πρεμιέρας ξεκίνησαν φέτος και φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους;

Και στη Θεσ/νίκη τι μένει μετά την κατάργηση των βραβείων; Απουσιάζουν ταινίες, σκηνοθέτες, ηθοποιοί, τεχνικοί, παραγωγοί, συζητήσεις , διενέξεις , το όλο κλίμα. Χώρια οι επιπτώσεις στην οικονομική ζωή της πόλης. Προφανώς δεν υπερασπίζομαι το "πανηγυράκι" αλλά την ουσία κάθε Φεστιβάλ, που είναι άρρηκτα δεμένη με τη συνάντηση και τη συνομιλία, φυσική και πνευματική, των δημιουργών.

Ο κ. Ειπίδης, με το προηγούμενο καλό του όνομα, γιατί συνέπραξε στην παρανομία και την υποβάθμιση; Επιμένει ότι «σώζει» το Φεστιβάλ. Τι εγκληματική αφέλεια, αν μη τι άλλο! Παρέλαβε Φεστιβάλ και θα παραδώσει κινηματογραφική λέσχη προβολών! Αμαύρωσε την εικόνα του στα στερνά του. Διότι η αδιαμφισβήτητη διαχρονική προσφορά του στους Νέους Ορίζοντες και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ δεν τον τοποθετεί στο απυρόβλητο. Άλλο πράγμα η επιλογή ταινιών και άλλο η διεύθυνση ενός Φεστιβάλ.

Δεν θα μιλήσω για τη διοικητική ανεπάρκεια του κ. Εϊπίδη, την έλλειψη στρατηγικής σκέψης, την προσβλητική συμπεριφορά στους πιστωτές του Φεστιβάλ (κρυμμένος μονίμως επί χρόνια), το χειρισμό των ελληνικών ταινιών στο πρόγραμμα προβολών, την αντίληψη ότι το Φεστιβάλ του ανήκει (κατεβάζοντας από το site κάθε ανάρτηση Video της προηγούμενης διοίκησης) , τη συστηματική απουσία του από τη πόλη εκτός από τις 2-3 εβδομάδες των προβολών ετησίως. Όχι.

Θα πω μόνο: Φτάνει η αγιογραφία, το παραμύθι για τα λιγοστά χρήματα και η επιπολαιότητα που αγγίζει τη γελοιότητα! Το Φεστιβάλ έφθασε ως εδώ με τη δουλειά σειράς Καλλιτεχνικών Διευθυντών και Προέδρων. Τώρα κατεδαφίζεται.

Τρείς παλαιούς θεσμούς εθνικής εμβέλειας είχε η Θεσ/νίκη: Φεστιβάλ τραγουδιού, ΔΕΘ, και Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Ο πρώτος πέθανε, οι δύο άλλοι υπέστησαν ανήκεστο βλάβη.

Σήμερα κυοφορείται (;) καινούριος νόμος, η ζημιά όμως για την πόλη και το Φεστιβάλ έγινε.

Η ευθύνη του κ. Εϊπίδη είναι τεράστια, η δική σας ως Προέδρου (διαδεχόμενος τους κκ. Αγγελόπουλο και Χωραφά ) μεγαλύτερη, αφού ως νεόκοπος ειδήμων μας συμβουλεύετε με αμετροέπεια και ευκολία. (30 χρόνια, έως το διορισμό σας, δεν σας είδα ποτέ σε προβολές, τελετές ή εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, εκτός αν ερχόσασταν incognito ).

Σε λίγες μέρες ξεκινά το 54ο Φεστιβάλ. Εσείς, κύριε Δήμαρχε, έχετε αντιληφθεί το πώς χάθηκε επί της ουσίας για τη πόλη το φεστιβάλ στο οποίο είστε Πρόεδρος ; Μη βιαστείτε να απαντήσετε ότι ως Πρόεδρος δεν έχετε αρμοδιότητες. Δύο χρόνια τώρα προσπαθώ να βρω δίοδο να σας ενημερώσω . Οι πόρτες είναι κλειστές. Δεν εκπλήσσομαι, το ίδιο συνέβη όταν θέλησα να μιλήσω δημόσια για το άλλο μεγάλο χαμένο στοίχημα της πόλης, το τμήμα Κινηματογράφου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Για τα σκανδαλώδη γεγονότα που οδήγησαν στην υποβάθμιση και την ανυποληψία του.

Στη Θεσσαλονίκη επικρατεί μια ιδιότυπη σιωπή! Ο καταλληλότερος τίτλος για τη κατάσταση είναι: ΣΙΓΑ, Η ΠΟΛΗ ΚΟΙΜΑΤΑΙ.

Είθε η επιστολή αυτή να προκαλέσει κάποια συζήτηση στην πόλη.

Αιμίλιος Μιχαηλίδης
Διευθυντής Παραγωγής - Εκτελεστής Παραγωγός
 
tvxs.gr/node/142217

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ ακολουθείστε τις εξής οδηγίες, διαφορετικά τα σχόλιά σας δεν θα δημοσιεύονται:
-Μη γράφετε σε Greeklish.
-Μη βρίζετε.

Για να δημοσιευτεί οποιαδήποτε καταγγελία κατά συγκεκριμένων προσώπων ή υπηρεσιών πρέπει ο σχολιαστής:
α) να παραθέτει στοιχεία
β) να είναι επώνυμη
γ) να αποστέλλεται με e-mail στην διεύθυνση που είναι στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας για να μην δηλώνονται ψεύτικα στοιχεία αλλά και για να ζητήσουμε επιπρόσθετα στοιχεία αν χρειαστεί.