Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ο διάλογος με τον Αντιδήμαρχο καθαριότητας κ.Παππά συνεχίζεται...

Από παλιά έκθεση σκουπιδιών που ανασύρθηκαν από τον βυθό του Θερμαικού.















Μετά την δημοσίευση στο Ιστολόγιό μας του θέματος "Δεν ιδρώνει κανενός το αυτί..." (πατήστε εδώ) πήραμε από τον κ.Α.Παππά το παρακάτω απαντητικό e-mail:

κ. Αποστολίδη,
“Δεν ιδρώνει το αυτί κανενός»; με αφορμή το μήνυμα του κ. Γιώργου Τσιριγώτη. Κάνετε αναφορά βέβαια στα προβλήματα που υφίστανται και θελήσατε να είστε ανεκτικοί εν μέρει, όπως εισαγωγικά
αναφέρετε αλλά η συνέχεια είναι διαφορετική και εξόχως επιβαρυντική.Πρέπει να γνωρίζετε-χωρίς αυτό να είναι δικαιολογητικό στοιχείο για μας – ότι μεγάλα προβλήματα που σχετίζονται με την δυσλειτουργία της αποκομιδής, την εγκατάλειψη των υποδομών, την συνεχιζόμενη γραφειοκρατική αντιμετώπιση των ελεγκτικών μηχανισμών σχετικά με τις επισκευές και προμήθειες δεν επιλύονται γρήγορα. Όπως και τα προβλήματα που σχετίζονται με το προσωπικό και την νοοτροπία που έχει επιβληθεί επί μακρόν. Εν τούτοις υφίστανται μεταβολές που έχουν αναφορά στην αναδιοργάνωση των τομέων καθαριότητας, στην καθιέρωση Τομεάρχη επόπτη,στην προώθηση της ανακύκλωσης, στην συλλογή ογκωδών, στην αναχωροθέτηση κάδων, στην εφαρμογή του κανονισμού καθαριότητας, κλπ.
Οι καθυστερήσεις και η υστέρηση για συγκεκριμένους λόγους δεν σημαίνει πως δεν ιδρώνει το αυτί και πως δεν υπάρχει ευαισθησία και η ικανότητα για απλά θέματα… Στα μέσα της διαδρομής θα κριθούμε όλοι μας και όχι στην αφετηρία και με αυτή την σκοπιά εύκολα εξάγονται συμπεράσματα από μια φωτό. Προσπαθώντας την γενίκευση.Ας είναι…
Αναφορικά με την οδό Καθηγητού Ευρυγένη πληροφορούμε τον δημότη ότι η καθυστέρηση στην αποκομιδή τις προηγούμενες μέρες οφείλεται σε έκτακτες βλάβες των απορριμματοφόρων που οδήγησαν σε δυσλειτουργία εφαρμογής του προγράμματος αποκομιδής και το θέμα ήταν σε γνώση του Γραφείου Αποκομιδής και αυτή είχε προγραμματιστεί για το απόγευμα της Δευτέρας 16/1.
Είναι αλήθεια ότι δεν έχει λυθεί το θέμα της αποκομιδής και πώς θα μπορούσε άλλωστε με τον διαθέσιμο αριθμό απορριμματοφόρων.
Αλλά η κατάσταση δεν είναι άθλια όπως παρουσιάζεται.Λόγου χάριν για το θέμα επικοινωνίας με την Αντιδημαρχία Ανακύκλωσης και Καθαριότητας είναι γνωστά και από παλιά δημοσιευμένα τα τηλέφωνα 15192 ( τηλεφωνικό κέντρο) και 2310 494500 όπως και όλα τα στοιχεία επικοινωνίας είναι
αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης www.thessaloniki.gr όπου εκτός της πλήρους παρουσίασης των υπηρεσιακών δομών του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπάρχει η ενότητα ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την υποβολή αιτημάτων αλλά και η ενότητα Διοίκηση υπηρεσίες με τις Διευθύνσεις και τα τηλέφωνα επικοινωνίας.
Σε ότι αφορά τις τουαλέτες στον Λευκό Πύργο σας ενημερώνουμε ότι :
α)λειτουργούν από τις 08.00 πμ έως τις 8 μμ
β)εξυπηρετούν όλα τα γκρουπ επισκεπτών και τουριστών που επισκέπτονται τον Λευκό Πύργο και τις γύρω τουριστικές περιοχές.
 γ)σε μόνιμη βάση υπάρχει προσωπικό από το τμήμα Σαρώματος που φροντίζει για την καθαριότητα του χώρου
δ)με αφορμή τις εκδηλώσεις-συγκεντρώσεις των δημοτών το προηγούμενο διάστημα έχουν προκληθεί σημαντικές
λειτουργικές φθορές στον εξοπλισμό και στον περιβάλλοντα χώρο με σοβαρές δαπάνες αποκατάστασης.
ε)γνωρίζουμε τις όποιες δυσλειτουργίες σε ότι αφορά την απόδοση του προσωπικού και γίνονται συγκεκριμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Σας έχω αναφέρει πώς μελετούμε τον πλήρη ανασχεδιασμό, την ανακατασκευή βελτίωση όλων των δημόσιων λουτρών και τον τρόπο λειτουργίας αυτών, ώστε να αλλάξει η εικόνα οριστικά και αμετάκλητα. Έχει ενταχθεί η δράση αυτή στον προϋπολογισμό του 2012 και βάσιμα πιστεύουμε πως θα υλοποιηθεί.Αν εσείς νομίζετε πως υπάρχουν μηχανισμοί άμεσης υλοποίησης και μεταβολής άρδην της κατάστασης μπορείτε να μας τους υποδείξετε. Αναφέρω ακόμη πως προωθούμε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τον σχεδιασμό αναχωροθέτησης των κάδων αποκομιδής και
ανακύκλωσης ώστε να ενταχθούν λειτουργικά στον αστικό χώρο και να μην μετακινούνται κατά το δοκούν.
Τέλος η γνωμάτευση για την «επέλαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας» αν και φαντάζει ως πολεμική ιαχή δεν σχετίζεται με τις δικές μας επεξεργασίες και προτεραιότητες.

Η δική μου απάντηση:
Κύριε Παππά , δεν ξέρω αν είδατε και την υπόλοιπη θεματολογία του Ιστολογίου και καταλάβατε τον  τρόπο που σκέπτομαι για την πόλη. Αν συνέβη αυτό θα αντιληφθήκατε ότι ο μοναδικός μου σκοπός είναι να συμβάλλω και εγώμε την κριτική μου (θετική ή αρνητική) και τις προτάσεις μου, στην καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης στην πόλη, στην αισθητική της αναβάθμιση και στην ορθολογική και αειφόρα ανάπτυξή της. Δεν με ενδιαφέρει ποιός θα το κάνει αλλά αν θα γίνει. Παρ’ όλο που ήμουνα εντελώς αντίθετος στην φιλοσοφία και πρακτική της προηγούμενης διοίκησης του κ. Παπαγεωργόπουλου, εν τούτοις  με  επιστολές και τηλεφωνήματα προσπαθούσα να αποτρέψω
κακομεταχειρήσεις της πόλης ή να προτείνω βελτιώσεις σε διάφορους τομείς. Επίσης θεωρώ ότι η νέα αντίληψη πουθέλει να φέρει η διοίκηση του κ. Μπουτάρη είναι άκρως απαραίτητη για να βγούμε από την οπισθοδρόμηση των προηγουμένων ετών που έφερε την πόλη σε πολύ κακή κατάσταση. Αυτό όμως πρέπει να το αντιληφθούν όλοι και ιδιαίτερα αυτοί πουτους εξέλεξε ο δημότης της πόλης γι αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτούς τους στόχους θα μας βρει αντίθετους με τα μέσα που διαθέτουμε, δηλαδή την πληροφόρηση των κατοίκων της πόλης.Λοιπόν κάποια  σημεία μάλλον χρειάζονται επεξήγηση γιατί ίσως δεν τα καταλάβατε:
1) Για την επιστολή του ο κ. Τσιριγώτης, έχει αποκλειστικά ο ίδιος την ευθύνη γιατί εμείς δεν ξέρουμε τις συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή της κατοικίας του. Αυτό που θα έπρεπε να κάνετε είναι να του πείτε ευχαριστώ για τις υποδείξεις και να φροντίσετε να λυθεί το θέμα.
2) Σας είπαμε ότι γνωρίζουμε τις δυσκολίες στην αποκομιδή των σκουπιδιών, γι΄ αυτό και μέχρι πριν από λίγο καιρό δεν κάναμε κριτική, δίνοντας μια εύλογη πίστωση χρόνου. Η κριτική μας κυρίως αφορούσε τις συνθήκες που επικρατούσαν στις τουαλέτες του Λ.Πύργου και γι αυτό επιμένουμε στους χαρακτηρισμούς. Προχθές πέρασα από κει και αυτή τη φορά είχε βελτιωθεί η κατάσταση: Δεν μύριζαν αβάσταχτη «κατρουλίλα», δεν ήταν βρώμικες, και υπήρχαν χαρτιά υγείας. Όμως δεν έτρεχαν όλες οι βρύσες, δεν λειτουργούσαν οι στεγνωτήρες των χεριών ούτε οι τουαλέτες για τους όρθιους, που μάλλον έχουν μετατραπεί σε αποθήκη. Πόσο δύσκολο ήταν να γίνουν αυτά που έγιναν και πόσο χρόνο απαιτούσαν; Απάντηση: Ήταν πανεύκολο και μπορούσαν να γίνουν σε δύο ώρες . Σε πόσο καιρό έγιναν;
Σε επτά μήνες από την περίοδο των αγανακτισμένων και σε τρείς μήνες από τότε που έβαλα την πρώτη δημοσίευση και που μετά δεν είχατε την δικαιολογία της άγνοιας. Επομένως δεν ίδρωνε το αυτί σας (δηλαδή δεν ενδιαφερθήκατε) για αρκετούς μήνες.
3) Το ότι όπως λέτε εξυπηρετούν τα γρουπ των  τουριστών  είναι άκρως επιβαρυντικό για σας που αφήσατε να δυσφημιστεί και να χάσει την αξιοπρέπειά της η πόλη για τόσο μεγάλο διάστημα.
4) Δεν έχει σημασία αν υπάρχει σε μόνιμη βάση προσωπικό αλλά αν  κάνει σωστά την δουλειά του, που είναι να διατηρεί καθαρές τις τουαλέτες.
5) Η κριτική και η έκφραση για την επέλαση της Ιδιωτικής πρωτοβουλίας δεν αφορούσε εσάς αλλά τους εργαζόμενους, που μάλλον κόβουν το κλαδί πάνω στο οποίο κάθονται.Στο δίλημμα βρώμικη πόλη με δημοτικούς υπαλλήλους ή καθαρή με ιδιωτικούς υπαλλήλους ασφαλώς με ενδιαφέρει η καθαρή πόλη. Εξ’ άλλου με εργαζόμενους θα γίνεται πάλι η δουλειά.
6) Όσον αφορά τα σχέδιά σας για Αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς μπράβο σας αλλά δεν είναι δικαιολογία στο να μην καθαρίζονται οι τουαλέτες. Τέλος, φυσικά θα κριθείτε και στο τέλος της θητείας σας, αλλά κρίνεστε και καθημερινά. Ελπίζω ότι θα έχετε επιτυχία στο έργο σας,  γιατί ο τομέας σας είναι ο πιο σημαντικός για την πόλη και οι δυσκολίες πολλές και σοβαρές. Εύχομαι
να αντεπεξέρθετε για το καλό όλων μας.