Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Δημόσιες τουαλέτες: Μια πονεμένη και οσμίζουσα ιστορία.

Με αυτόν τον καλαίσθητο τρόπο, αν καταλαβαίνω καλά, μάλλον θέλουν να δηλώσουν ότι δεν επιτρέπεται
η είσοδος στα ουρητήρια για όρθιους.

Οι τουριστικοί οδηγοί της πόλης πρέπει να συνιστούν στους αναγνώστες τους, να φέρνουν σαπούνι απ' τις χώρες
τους, γιατί εδώ στην Ελλάδα έχουμε έλλειψη. .
Ούτε χαρτί υγείας έχουμε. Είμαστε όμως σχεδόν σίγουροι ότι οι επισκέπτες της πόλης θα έχουν φέρει μαζί τους
τους τουριστικούς οδηγούς.

Aς ξεκινήσω λέγοντας ότι η πόλη αρχίζει και αλλάζει προς το καλύτερο. Όχι όμως και στον τομέα των απλών,
καθημερινών αλλά πολύ σημαντικών υπηρεσιών που παρέχονται στους Δημότες αυτής της πόλης στις οποίες
πρέπει να δοθεί προτεραιότητα πράγμα που δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.
Λένε ότι μια φωτογραφία αξίζει όσο χίλιες λέξεις, αλλά δεν μπορούν να πούνε το ίδιο για πόσες και τι μυρουδιές .
Η κατάσταση αυτή υπάρχει από την πάλαι ποτέ εποχή των αγανακτισμένων του Λ.Πύργου. Τι δεν λειτουργεί σωστά;
1η ερώτηση:Πρέπει να νοιώθουμε ντροπή (ή ενοχές;) όταν βλέπουμε έναν τουρίστα να βγαίνει από τις τουαλέτες
κρατώντας την μύτη του;
Έχουν οι Αντιδήμαρχοι την πραγματική εικόνα που επικρατεί στον τομέα ευθύνης τους; Υπάρχει αξιόπιστος μηχανισμός
ροής της αντικειμενικής πληροφόρησης προς τις αρμόδιες διευθύνσεις και αντιδημαρχίες; Tι φταίει; Που είναι σπασμένο
το τηλέφωνο;
Πολλές και καλές πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις γίνονται, καλές ιδέες υπάρχουν, πολλές εφαρμόζονται
με επιτυχία, όπως επίσης γίνονται κάποια έργα σημαντικά όπως οι πεζοδρομήσεις, τα παγκάκια, η οριοθέτηση (αν και
αργή) των τραπεζοκαθισμάτων, τα περίπτερα που ξηλώνονται κλπ. Έχουν γίνει επίσης στρατηγικές κινήσεις με πολυ καλά
αποτελέσματα στον τομέα του τουρισμού
Η επιτυχής όμως εξυπηρέτηση των αναγκών της καθημερινότητας του Δημότη είναι η πιο σημαντική, και η επιτυχία της
Δημοτικής αρχής θα εξαρτηθεί από το πως έχει κινητοποιηθεί το αδρανές σε πολλές περιπτώσεις ανθρώπινο δυναμικό
του δήμου. Χρειάζεται αξιολόγηση και αξιοκρατία, σωστή και διαρκής εκπαίδευση και σωστά πλάνα. Οι εργαζόμενοι πρέπει
να καταλάβουν ότι επιτελούν ένα σημαντικό έργο, ότι πρέπει να μάθουν να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη τους.
Γι αυτό πληρώνονται άλλωστε..Στο κάτω κάτω ας κάνουν την ανάγκη φιλότιμο γιατί θα είναι και προς το δικό τους συμφέρον.
Θα σας πω προς το παρόν μια σπονδυλωτή ιστορία. ( Στο μέλλον θα γίνει ανάρτηση θέματος για την κακή λειτουργία
κάποιων υπηρεσιών του Δήμου με χαρακτηριστικά παραδείγματα.) Πήγα λοιπόν πριν από λίγο καιρό στο Δημαρχείο
γιατί  ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικό με την ανακύκλωση.Στην υποδοχή υπήρχαν τέσσερα(!) άτομα. Αφού εξηγώ τι
θέλω, ρωτάω έναν απ΄αυτούς που είναι η διεύθυνση ανακύκλωσης. Αφού το σκέφτεται λίγο, γυρίζει στον διπλανό
του και τον ρωτάει με την σειρά του αν ξέρει εκείνος. Εκείνος απευθύνεται στην τρίτη που απάντησε ότι  η υπηρεσία
αυτή μάλλον δεν είναι στο νέο Δημαρχείο αλλά δεν ήξερε που.Ο τέταρτος  δεν μιλούσε,  αν και παρών  ήταν
"ωσεί απών" και ήταν αραγμένος στην καρέκλα όπως στον καναπέ του σπιτιού του. Τελικά μου έδωσαν έναν
αριθμό τηλεφώνου για να πάρω εγώ και να ρωτήσω. Αυτοί, (τα 4 άτομα) δεν επαρκούσαν για να πάρουν τηλέφωνο
και να μου πουν.
Ο άλλος  σπόνδυλος των ιστοριών μας, τοποθετήθηκε επί προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, όπου πάλι υπάλληλος της
υποδοχής δεν ήξερε να απαντήσει που είναι το Ε' Διαμέρισμα.(!!!!!!!!!!!!)
Οι υπάλληλοι στην θέση αυτή να αγαπούν την δουλειά τους, να είναι εξυπηρετικότατοι και να έχουν γνώσεις όχι μόνο
της λειτουργίας και των υπηρεσιών του Δήμου αλλά και της ιστορίας της πόλης, του πολιτισμού και των μνημείων της.
Να είναι ενήμεροι για τις εκδηλώσεις του Δήμου και τις συνεδριάσεις των οργάνων του και να έχουν μπροστά τους έναν Η/Υ
που θα έχει αυτές τις πληροφορίες και θα ξέρουν από που θα τις αντλήσουν. Φυσικά θα πρέπει να παίζουν στα δακτυλάκια
τους το Portal του Δήμου, του ΔΕΠΘΕ κ.τ.λ  Με το οργανόγραμμα πρέπει να μελετηθούν και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά
που πρέπει να έχουν οι υπηρεσίες και οι υπάλληλοι που τις στελεχώνουν.

2η ερώτηση: Πως έγινε η επιλογή των ατόμων που είναι στην υποδοχή; Από τις γνώσεις που είχαν για το αντικείμενο, τη δομή
και την χωροθέτηση των υπηρεσιών; Αν όχι, μήπως δήλωσαν την επιθυμία τους να αποκτήσουν αυτές τις γνώσεις
και στην συνέχεια πέρασαν από σεμινάρια γι αυτόν τον σκοπό;
3η ερώτηση:   Πώς εφαρμόζεται το "οι κατ-άλληλοι  υπ-άλληλοι, στις κατάλληλες θέσεις;
4η ερώτηση:   Η πρόκληση θα είναι να πάρει  ο Δήμος  πιστοποιητικό ISO.  Γίνεται;