Επί πληρωμή θα παρκάρουμε από το 2014 στους κυριότερους
δρόμους του δήμου της Θεσσαλονίκης! Η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό και
ηλεκτρονικά, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι μιας περιοχής θα πρέπει στην ουσία
να... ξεχάσουν το παρκάρισμα σε οδούς όπως η Μαρτίου, η Λαμπράκη, η
Μπότσαρη, η Αγίου Δημητρίου και άλλες.
Η... πρωτοφανής αυτή έξωση
στα ΙΧ ακόμη και των μονίμων κατοίκων μιας περιοχής δεν γίνεται για
εισπρακτικούς λόγους, αλλά για να λυθεί το κυκλοφοριακό, εξήγησαν σήμερα
σε συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και ο
αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν.
Ωστόσο,
ερωτηματικό παραμένει το πώς θα ελέγχεται το κυριότερο πρόβλημα για το
κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, που είναι τα διπλοπαρκαρισμένα. Αν και οι
κ.κ. Μπουτάρης και Καπόν είπαν ότι θα συσταθεί ειδικό Σώμα Ελεγκτών που
θα στελεχωθεί από εργαζόμενους του δήμου, κανείς δεν εξήγησε για ποιο
λόγο αυτό το Σώμα δεν συστάθηκε μέχρι τώρα.
Οπως είπε ο
αντιδήμαρχος επιχειρηματικότητας, Χασδάι Καπόν, «το σύστημα θα
λειτουργεί μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω Ιντερνετ. Ο δημότης θα
εγγράφεται στην εταιρία, η οποία θα αναλάβει να οργανώσει το σύστημα και
θα λαμβάνει τον προσωπικό του κωδικό. Οταν θα έρθει η ώρα να παρκάρει
στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, θα πληκτρολογεί τον κωδικό του και
θα πληρώνει το τίμημα είτε ηλεκτρονικά, είτε μέσω προπληρωμένης κάρτας.
Οσοι δεν θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, θα μπορούν να αγοράζουν κάρτες
από το περίπτερο. Ετσι, δεν θα υπάρχουν τα ειδικά μηχανήματα τα οποία
συχνά χαλούσαν κι από τα οποία έπρεπε κατά τακτά χρονικά διαστήματα
εργαζόμενοι στο δήμο να συγκεντρώνουν τα χρήματα».
Οι μόνιμοι
κάτοικοι θα μπορούν να παρκάρουν σε συγκεκριμένους χώρους δωρεάν. Για
τους επισκέπτες, η χρέωση θα γίνεται ανά λεπτό και προτείνεται να φτάνει
το 1,7- 2 ευρώ την ώρα.
«Θα δημιουργήσουμε ένα σύστημα
ελεγχόμενης στάθμευσης όμοιο μ' αυτό άλλων ευρωπαϊκών χωρών», δήλωσε ο
κ.Μπουτάρης, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Περιμένουμε μεγάλες αντιδράσεις
γιατί ο καθένας πιστεύει ότι μπορεί να παρκάρει όπου θέλει χωρίς
κόστος». Ο κ. Καπόν αναφέρθηκε στο προβληματικό ισχύον καθεστώς
στάθμευσης και πρόσθεσε: «Με το νέο σύστημα η χρέωση θα γίνεται ανά
λεπτό. Γιατί αν κάποιος παρκάρει 15' λεπτά να χρεωθεί όλη την ώρα; Το
σύστημα θα επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα και σύμφωνα με τη
μελέτη θα βελτιωθεί κατά 20% το κυκλοφοριακό. Θα σχεδιαστούν ειδικές
θέσεις για τους επισκέπτες, ενώ θα υπάρχουν και θέσεις για τους μόνιμους
κατοίκους χωρίς χρέωση».
Οι οδοί
Σύμφωνα, λοιπόν, με τη μελέτη του Ινστιτούτου Μεταφορών η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση, προβλέπεται:
στην
Α' δημοτική κοινότητα: συνένωση – με κοινή κάρτα κατοίκου – των δύο
περιοχών Θ1 και Θ2, εφαρμογή βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες σε
όλη την οδό Αγίου Δημητρίου, μετατροπή των υφιστάμενων θέσεων
βραχυχρόνιας στάθμευσης σε στάθμευση αποκλειστικά για επισκέπτες και
μετατροπή του τμήματος μακροχρόνιας στάθμευσης σε στάθμευση αποκλειστικά
για κατοίκους.
Στην Αγίας Σοφίας (τμήμα Φιλίππου – Εγνατία και
τμήμα Τσιμισκή – Λεωφ. Νίκης) οι υφιστάμενες θέσεις είναι 65 με καθεστώς
ελεγχόμενης στάθμευσης και 43 χωρίς χρονικό περιορισμό. Οι θέσει που
προτείνονται για τα συγκεκριμένα τμήματα της οδού είναι 107 (οι 73 για
βραχυχρόνια στάθμευση επισκεπτών και 34 βραχυχρόνια για επισκέπτες υπό
γωνία 90 μοιρών),
Στην Π.Π.Γερμανου (τμήμα Τσιμισκή – Εγνατία),
σήμερα υπάρχουν 25 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης, 52 βραχυχρόνιας υπό
γωνία 45 μοιρών, 45 μακροχρόνιας υπό γωνία 45 μοιρών και 11 μακροχρόνιας
υπό γωνία 45 μοιρών. Αυτές οι θέσεις μετατρέπονται σε 25 βραχυχρόνιας
στάθμευσης για επισκέπτες, 97 πάλι για επισκέπτες σε γωνία 45 μοιρών και
11 βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες σε γωνία 90 μοιρών
Στην
Εθνικής Αμύνης (από Εγνατία έως λ. Νίκης) σήμερα υπάρχουν 35 θέσεις
χωρίς περιορισμό, 22 χωρίς περιορισμό υπό γωνία 45 μοιρών, 30
μακροχρόνιας ελεγχόμενης στάθμευσης και 64 ελεγχόμενης μακροχρόνιας υπό
γωνία 45 μοιρών. Οι θέσεις αυτές γίνονται 65 βραχυχρόνιας στάθμευσης για
επισκέπτες και 86 για επισκέπτες υπό γωνία 45 μοιρών
Στη Μητρ.
Γενναδίου σήμερα οι θέσεις είναι 34 ελεγχόμενης βραχυχρόνιας στάθμευσης
και πέντε βραχυχρόνιας υπό γωνία 90 μοιρών. Αυτές γίνονται 34 για
βραχυχρόνια στάθμευση επισκεπτών και πεντε βραχυχρόνιας υπό γωνία 90
μοιρών
Στη Χαλκέων υπάρχουν 24 θέσεις χωρίς περιορισμό οι οποίες μετατρέπονται σε βραχυχρόνιες επισκεπτών
Στην
Ιασωνίδου, σήμερα υπάρχουν 50 θέσεις μακροχρόνιας ελεγχόμενης
στάθμευσης, που μετατρέπονται σε βραχυχρόνια μόνο για επισκέπτες
Στη
Δραγούμη (τμήμα Εγνατία- Ολύμπου) οι 72 υφιστάμενες θέσεις ελεγχόμενης
μακροχρόνιας στάθμευσης μετατρέπονται σε βραχυχρόνιας μόνο για
επισκέπτες
Στη Φιλίππου (τμήμα Δραγούμη – Βενιζέλου) οι 140 θέσεις
ελεγχόμενης στάθμευσης γίνονται βραχυχρόνιας στάθμευσης μόνο για
επισκέπτες
Στην Αγίου Δημητρίου (τμήμα Παπαζώλη-Εθν. Αμύνης)
σήμερα υπάρχουν 86 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και 45 θέσεις χωρίς
περιορισμό και γίνονται 131 θέσεις μόνο για επισκέπτες
Στην
Αγγελάκη σήμερα υπάρχουν 94 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης οι οποίες
γίνονται 94 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες
Στη Β. Ηρακλείου, παραμένουν 21 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες
Στη Βενιζέλου, οι 50 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης μετατρέπονται σε 50 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες
Στην Π. Μελά οι θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες είναι 86
Στην Κ. Ντηλ, 12 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες
Στη Μητροπόλεως, οι θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες θα είναι 76
Στη
Β Δημοτική κοινότητα προβλέπεται εφαρμογή βραχυχρόνιας στάθμευσης στις
οδούς Αναγεννήσεως με 25 θέσεις, σε τμήμα της οδού Γιαννιτσών (129
θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες και 267 θέσεις ελεύθερης
στάθμευσης) και στη Λαγκαδά 148 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης και 79
θέσεις ελεύθερης στάθμευσης, καθώς και άρση της απαγόρευσης στάθμευσης
στην Αγίων Πάντων και εφαρμογή ελεύθερης στάθμευσης σε επισκέπτες και
κατοίκους.
Στη Γ' δημοτική κοινότητα, προβλέπεται εφαρμογή της
βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στην οδό Αγίου Δημητρίου (139
θέσεις), εφαρμογή της αποκλειστικής στάθμευσης για επισκέπτες (130
θέσεις) στο νότιο τμήμα της οδού Κασσάνδρου (το βόρειο τμήμα της με 120
θέσεις θα δοθεί αποκλειστικά για στέθμευση κατοίκων) και εφαρμογή της
αποκλειστικής στάθμευσης για κατοίκους σε όλο το μήκος της οδού
Ολυμπιάδος.
Στη Δ΄ δημοτική κοινότητα, προβλέπεται να
δημιουργηθούν θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης αποκλειστικά για επισκέπτες
στους άξονες Γ. Λαμπράκη (οι 263 θέσεις ελεύθερης στάθμευσης σήμερα
γίνονται μόνο για επισκέπτες), Κλεάνθους (147 θέσεις), Μπότσαρη (63 μόνο
για επισκέπτες), Διογένους (49 θέσεις μόνο για επισκέπτες), Αρτάκης (54
θέσεις μόνο για επισκέπτες), Απολλωνος (27 θέσεις μόνο για επισκέπτες)
Στην
Ε ' δημοτική κοινότητα, προβλέπεται η εφαρμογή βραχυχρόνιας στάθμευσης
για επισκέπτες σε βασικούς άξονες της κοινότητας όπως η 25η Μαρτίου, Μ.
Μπότσαρη και η Κ. Καραμανλή.