«Στοπ» στη μονοδρόμηση Μπότσαρη και Συνδίκα
Μετά τα εμπόδια για την μετατροπή μιας λωρίδας της Λ.Νίκης σε ποδηλατόδρομο, τον "σκεπτικισμό" της μόνιμης μετατροπής της οδού Αγίας Σοφίας σε πεζόδρομο, την καθυστέρηση της δημιουργίας πέντε λεωφορειόδρομων σε πέντε σημαντικούς για την κυκλοφορία των ΜΜΜ δρόμους, την καθυστέρηση (;) έγκρισης δημιουργίας σημαντικών ποδηλατόδρομων στην πόλη, σειρά έχει η άρνηση έγκρισης από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη μονοδρόμηση δύο βασικών οδικών αξόνων της ανατολικής Θεσσαλονίκης, των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα.
Αναλυτικότερα, απορρίφθηκε το αίτημα
της «Αττικό Μετρό», η οποία υπέβαλε σχετική κυκλοφοριακή μελέτη, για τη
μετατροπή της Μάρκου Μπότσαρη σε άνοδο και της Πέτρου Συνδίκα σε κάθοδο.
Οι μονοδρομήσεις είχαν προταθεί προκειμένου να ανακουφιστεί η
κυκλοφορία στην περιοχή, η οποία, έπειτα και από το κλείσιμο της οδού
Δελφών, για τις ανάγκες κατασκευής του σταθμού του μετρό Ανάληψη, έχει
επιβαρυνθεί σημαντικά.
Σημειωτέον ότι οι υπηρεσίες του δήμου
Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει ο εντεταλμένος σύμβουλος σε θέματα
Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης Θεσσαλονίκης,
συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος, έδωσαν την έγκρισή τους για τις
μονοδρομήσεις.
Δε συνδυάζονται
Όπως
αναφέρει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της
περιφέρειας, Αλέξανδρος Μήλιος, η υπηρεσία δεν έκρινε σκόπιμες τις
μονοδρομήσεις, καθώς δε συνδυάζονται με τα εργοτάξια του μετρό. «Το
αίτημα της ''Αττικό Μετρό'' απορρίφθηκε, διότι η υπηρεσία μας έκρινε ότι
δεν είναι δυνατό τα έργα του μετρό (λόγω των οποίων έκλεισε τμήμα της
οδού Δελφών), να επηρεάζουν την κυκλοφορία στις οδούς Μάρκου Μπότσαρη
και Πέτρου Συνδίκα και μάλιστα σε μεγάλο μήκος, μέχρι την Παραλία»,
σημειώνει ο κ. Μήλιος.
Προσθέτει, άλλωστε, ότι, σύμφωνα πάντα με
τα όσα έκρινε η υπηρεσία, η μονοδρόμηση των συγκεκριμένων οδών,
ενδεχομένως θα δημιουργούσε άσκοπες περιπορείες των πολιτών με τα
οχήματά τους. «Οι μονοδρομήσεις δεν είναι πανάκεια και πολλές φορές
δημιουργούν περισσότερα προβλήματα απ' όσα λύνουν, αφού, εκτός των
άσκοπων μετακινήσεων που κάποιες φορές προκαλούν, έχουν ως αποτέλεσμα να
χάνονται πολύτιμες λωρίδες κυκλοφορίες οι οποίες αποδίδονται σε άλλες
χρήσεις», καταλήγει ο κ. Μήλιος.
Είχε προβλεφθεί...
Εκ
διαμέτρου αντίθετη είναι η άποψη του κ. Δημαρέλου, ο οποίος υπενθυμίζει
ότι η μονοδρόμηση των οδών Μάρκου Μπότσαρη και Πέτρου Συνδίκα,
προβλεπόταν, μαζί και με τη μονοδρόμηση των οδών 25ης Μαρτίου και 28ης
Οκτωβρίου, στη Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη της Θεσσαλονίκης (ολοκληρώθηκε
πριν από περίπου 15 χρόνια, στο τέλος της δεκαετίας του '90).
«Η
απόφαση της περιφέρειας έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη μεγαλύτερη
κυκλοφοριακή μελέτη που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη. Αν η Περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας έδινε το ''πράσινο φως'', αντί για το κόκκινο που
άναψε στις δύο μονοδρομήσεις, θα ήταν το πρώτο βήμα για την υλοποίηση
του μέτρου συνολικά», υπογραμμίζει ο κ. Δημαρέλος, ο οποίος καταλήγοντας
επισημαίνει ότι το Δεκέμβριο του 2007, πάλι λόγω μετρό, μονοδρομήθηκαν
προσωρινά οι οδοί Δωδεκανήσου και τμήμα της 26ης Οκτωβρίου. «Παρά τις
παράνομες σταθμεύσεις, είναι τέτοια η βελτίωση στην κυκλοφορία που
κανείς δε σκέφτηκε την επαναφορά στο προηγούμενο καθεστώς».