Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Μνημείο χαρακτηρίστηκε το κτίριο του Σιδηροδρομικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Φιλοξενεί μια σπάνια συλλογή εκθεμάτων, μεταξύ των οποίων το  βαγόνι - τραπεζαρία του θρυλικού «Οριάν Εξπρές», που είναι αγγλικής κατασκευής και χρονολογείται από το 1900. Αποτέλεσε κομμάτι του αυθεντικού «Οριάν Εξπρές», που από το 1883 ταξίδευε με αφετηρία το
Παρίσι και έφτανε ώς την Κωνσταντινούπολη. Τη συλλογή του μουσείου συμπληρώνουν ατμομηχανή του 1894, καθώς και χάρτες, σάλπιγγες μετάδοσης ακουστικών σημάτων, σήμαντρα ακύρωσης εισιτηρίων, μαγνητικά τηλέφωνα, τηλέγραφο, φανάρια, ρολόγια, γραφεία, γραφομηχανές, σημάνσεις. Το κτίριο που στεγάζει το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης χαρακτηρίστηκε μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.

Το Σιδηροδρομικό Μουσείο βρίσκεται επί της οδού Νέας Μοναστηρίου 7Β, στο δήμο Κορδελιού- Ευόσμου. Το κεντρικό κτίριο κατασκευάστηκε το 1894 και σύμφωνα με ορισμένους μελετητές είναι έργο του Ιταλού αρχιτέκτονα Πιέρο Αριγκόνι.

Το κτίριο χτίστηκε για να στεγάσει την Υπηρεσία Στρατηγικής Εκμετάλλευσης της Εταιρείας Σιδηροδρόμων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης- Κωνσταντινούπολης. Αποκαλούνταν «Στρατιωτική στάση» και αποτέλεσε σημείο ελέγχου όλων των σιδηροδρομικών σταθμών. Στα χρόνια της λειτουργίας του το κτίριο «αντίκρισε» Έλληνες και ξένους στρατιώτες που πολέμησαν στη διάρκεια των βαλκανικών και παγκόσμιων πολέμων, αλλά και το βλέμμα χιλιάδων μελών της εβραϊκής κοινότητας που έφευγαν στοιβαγμένοι για το Άουσβιτς.
Η χρήση του κτιρίου σταμάτησε το 1977. Το 1996 υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσής του μεταξύ του ΟΣΕ και του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, με συμβολικό μηνιαίο μίσθωμα και έπειτα από τις επίμονες προσπάθειες του προέδρου του Συλλόγου και συνταξιούχου σιδηροδρομικού, Ευθύμη Κοντόπουλου (σημερινού προέδρου του μουσείου).

Κατά τη χτεσινή του συνεδρίαση το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ του χαρακτηρισμού του κτιρίου λόγω της αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής αξίας του. Μνημεία χαρακτηρίστηκαν, επίσης, τα κελύφη των τριών βοηθητικών κτισμάτων που πλαισιώνουν το κεντρικό κτίριο και χτίστηκαν την ίδια περίοδο με αυτό. http://www.sfsth.gr/

ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ: Συγχαρητήρια στον πρόεδρο του Μουσείου «Φίλων του Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης» κ. Ευθύμιο Κοντόπουλο γιατί σ' αυτόν οφείλεται η ύπαρξη του μουσείου αλλά και το εκπληκτικό αποτέλεσμα. Όμως θα μας επιτρέψετε μία παρατήρηση. Όλοι καταλαβαίνουν το τεράστιο έργο σας. Δεν χρειάζεται αυτή η αυτουπερπροβολή σας για να γίνει αντιληπτό. Αντίθετα θα έλεγα ότι αυτή το υποβιβάζει. Οπωσδήποτε όμως πρέπει να βγάλετε από την πρώτη σελίδα του Ιστοχώρου σας το μήνυμα του Δημάρχου. Όσον αφορά το δικό σας, βάλτε κάπου την επικεφαλίδα που να είναι και σύνδεσμος που θα οδηγεί στο υπόλοιπο κείμενο. Είναι κρίμα που η πρώτη σελίδα αφιερώνεται σε μηνύματα τριτικοσμικού τύπου, ενώ θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί πολύ πιο δημιουργικά και λειτουργικά για το
Site σας.
Χρήστος Αποστολίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ ακολουθείστε τις εξής οδηγίες, διαφορετικά τα σχόλιά σας δεν θα δημοσιεύονται:
-Μη γράφετε σε Greeklish.
-Μη βρίζετε.

Για να δημοσιευτεί οποιαδήποτε καταγγελία κατά συγκεκριμένων προσώπων ή υπηρεσιών πρέπει ο σχολιαστής:
α) να παραθέτει στοιχεία
β) να είναι επώνυμη
γ) να αποστέλλεται με e-mail στην διεύθυνση που είναι στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας για να μην δηλώνονται ψεύτικα στοιχεία αλλά και για να ζητήσουμε επιπρόσθετα στοιχεία αν χρειαστεί.