Το σωματείο των ταξί ΕΡΜΗΣ προτείνει να μεταφερθούν οι πιάτσες τους στην αριστερή μεριά του δρόμου έτσι ώστε να μην εμποδίζεται η κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες όπως συμβαίνει τώρα με τις τεράστιες ουρές που σχηματίζονται από τα ταξί και οι εσοχές στην δεξιά πλευρά να χρησιμοποιούνται μόνο για την επιβίβαση και αποβίβαση των πελατών τους. Ολόκληρη την πρόταση του σωματείου τους μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ.
Ανατρεπτική πρόταση
Ανατρεπτική
χαρακτηρίζει την πρόταση του «Ερμή» ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος
σε θέματα Κυκλοφορίας, Στάθμευσης και Οδικής Σήμανσης Θεσσαλονίκης,
συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος. «Η πρόταση των ταξιτζήδων για τη
λειτουργία τους σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως είναι η Τσιμισκή και η
Β. Ολγας, είναι ανατρεπτική. Τυχόν υλοποίησή της θα πρέπει να συνοδευτεί
από λύσεις σε ζητήματα φορτοεκφορτώσεων και γι' αυτό την εξετάζουμε με
μεγάλη προσοχή», επισημαίνει ο κ. Δημαρέλος.
Ο ίδιος ωστόσο
επισημαίνει ότι, με βάση τις δεσμεύσεις των ταξιτζήδων αλλά και την
κοινή λογική, αν δημιουργηθούν πιάτσες ταξί στα αριστερά της Τσιμισκή
και της Β. Όλγας, τότε θα καταργηθούν άμεσα οι αυτοσχέδιες πιάτσες που
λειτουργούν στα δεξιά των συγκεκριμένων δρόμων, αφού οι ίδιοι οι
ταξιτζήδες θα ελέγχουν τους συναδέλφους τους σε περίπτωση που
επιχειρήσουν να παρανομήσουν.
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ: Σαν ιδέα είναι σωστή, όχι όμως για πλήρη εφαρμογή της και στην έκταση που επιδιώκουν οι ταξιτζήδες, γιατί τα θέλουν όλα χωρίς να υποχωρούν σε ζητήματα που θα φέρουν το αποτέλεσμα πιο κοντά στο συμφέρον της πόλης.
Πρέπει να δοθεί μία λύση που να περιλαμβάνει και τα εξής:
α) Μείωση των ημερών εργασίας των ταξί την εβδομάδα από επτά σε πέντε. Πρέπει να καταλάβουν ότι αυτή η λύση συμφέρει πρώτα απ' όλα στους ίδιους γιατί θα μπορούν να ξεκουράζονται δύο μέρες την εβδομάδα και τα έσοδά τους δεν θα μειωθούν καθόλου γιατί τις μέρες που θα δουλεύουν θα υπάρχουν τα 5/7 του συνόλου των ταξί.
β) Θα πρέπει να ληφθεί υπ΄όψη η προοπτική της μεγάλης αλλαγής στην Τσιμισκή με την λειτουργία του Μετρό ή και του τράμ που θα περνάει από την Τσιμισκή. (Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, δημιουργία ποδηλατόδρομου κλπ)
γ) Οι πιάτσες για να χωρέσουν όλα τα ταξί πρέπει να είναι τεράστιες. Πρέπει να δοθεί ένας λογικός χώρος που αναγκαστικά δεν θα περιλαμβάνει το σύνολο των ταξί. Αυτό πρέπει να εφαρμοστεί με την πρόταση που έκανε στο παρελθόν ο Δήμος για δημιουργία Parking ταξί σε χώρο εκτός κέντρου απ' όπου θα μετακινούνται τα ταξί για να πηγαίνουν στις πιάτσες.
δ) Μηδενική ανοχή στις παράνομες σταθμεύσεις. Όχι να σφυρίζουν οι δημοτικοί αστυνομικοί, να έρχεται ο οδηγός και να φεύγει σαν κύριος χωρίς να τον γράψουν. Να κόβουν κλήσεις και σε αυτούς που σταθμεύουν και παραμένουν στο αυτοκίνητο μέχρι να' ρθει η γυναίκα τους από τα ψώνια.
ε) Καθορισμός κάποιων θέσεων για να αφήνουν τα επιβατικά αυτοκίνητα κάποιον συνεπιβάτη.
στ) Έξω τα ταξί από τις λεωφορειολωρίδες. Μέχρι να εφαρμοστεί αυτό, αυστηρός έλεγχος των ταξί που μπαίνουν στις λεωφορειόδρομους σε ώρες που δεν επιτρέπεται, αποφεύγοντας τα σημεία που υπάρχουν κάμερες.
ζ) Να κόβονται κλήσεις στους πεζούς που περνούν εκτός διαβάσεων ή απ' τις διαβάσεις χωρίς να έχει ανάψει ο "Γρηγόρης"
η) Η τροχαία να πάψει να κάνει τον τροχονόμο και να δουλεύει, γιατί τώρα εκτός από ελάχιστους οι
υπόλοιποι στο ωράριό τους περνάνε απλώς καλά χωρίς να κάνουν τίποτε, ακόμη και στις σοβαρές παραβιάσεις (κόκκινο κλπ)
β) Θα πρέπει να ληφθεί υπ΄όψη η προοπτική της μεγάλης αλλαγής στην Τσιμισκή με την λειτουργία του Μετρό ή και του τράμ που θα περνάει από την Τσιμισκή. (Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, δημιουργία ποδηλατόδρομου κλπ)
γ) Οι πιάτσες για να χωρέσουν όλα τα ταξί πρέπει να είναι τεράστιες. Πρέπει να δοθεί ένας λογικός χώρος που αναγκαστικά δεν θα περιλαμβάνει το σύνολο των ταξί. Αυτό πρέπει να εφαρμοστεί με την πρόταση που έκανε στο παρελθόν ο Δήμος για δημιουργία Parking ταξί σε χώρο εκτός κέντρου απ' όπου θα μετακινούνται τα ταξί για να πηγαίνουν στις πιάτσες.
δ) Μηδενική ανοχή στις παράνομες σταθμεύσεις. Όχι να σφυρίζουν οι δημοτικοί αστυνομικοί, να έρχεται ο οδηγός και να φεύγει σαν κύριος χωρίς να τον γράψουν. Να κόβουν κλήσεις και σε αυτούς που σταθμεύουν και παραμένουν στο αυτοκίνητο μέχρι να' ρθει η γυναίκα τους από τα ψώνια.
ε) Καθορισμός κάποιων θέσεων για να αφήνουν τα επιβατικά αυτοκίνητα κάποιον συνεπιβάτη.
στ) Έξω τα ταξί από τις λεωφορειολωρίδες. Μέχρι να εφαρμοστεί αυτό, αυστηρός έλεγχος των ταξί που μπαίνουν στις λεωφορειόδρομους σε ώρες που δεν επιτρέπεται, αποφεύγοντας τα σημεία που υπάρχουν κάμερες.
ζ) Να κόβονται κλήσεις στους πεζούς που περνούν εκτός διαβάσεων ή απ' τις διαβάσεις χωρίς να έχει ανάψει ο "Γρηγόρης"
η) Η τροχαία να πάψει να κάνει τον τροχονόμο και να δουλεύει, γιατί τώρα εκτός από ελάχιστους οι
υπόλοιποι στο ωράριό τους περνάνε απλώς καλά χωρίς να κάνουν τίποτε, ακόμη και στις σοβαρές παραβιάσεις (κόκκινο κλπ)