Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012

Κατά τον κ.Τζιτζικώστα και των συν αυτώ, αιτία των δεινών της πόλης είναι η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας

Δημόσια διαβούλευση θα πραγματοποιηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα προκειμένου, αυτοδιοικητικοί φορείς, συγκοινωνιολόγοι, κάτοικοι της πόλης και επαγγελματίες να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το αν τελικά θα πρέπει να διατηρηθεί ή όχι η πιλοτική, μέχρι σήμερα, πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας. Αυτό ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Απόστολος Τζιτζικώστας, κατά τη
διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε για την λειτουργία της χριστουγεννιάτικης αγοράς, κατά την οποία οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πεζοδρόμηση.
"Η πεζοδρόμηση αυτή μας έχει καταστρέψει. Ο κόσμος δεν μπορεί να κατέβει στην πόλη να ψωνίσει" σημείωσε ο εκπρόσωπος των επαγγελματιών του Ιστορικού Κέντρου Χρήστος Νικολόπουλος (1), ενώ και ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης έκανε λόγο για "έγκλημα" που μπλόκαρε το κέντρο της πόλης.
"Η χρονική περίοδος της πιλοτικής εφαρμογής της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας λήγει στις 30 Ιανουαρίου. Είμαι αποφασισμένος να μην δώσω παράταση της πιλοτικής εφαρμογής. Θα ξεκινήσει η δημόσια διαβούλευση από την οποία θα καταλήξουμε στην απόφαση της αντιπεριφέρειας για το αν θα δώσει ή όχι το πράσινο φως στο δήμο Θεσσαλονίκης για την καθιέρωση της πεζοδρόμησης" σχολίασε ο κ. Τζιτζικώστας και τόνισε: "είμαστε υπέρ της βιώσιμης πόλης αλλά η Θεσσαλονίκη έχει αυτή τη στιγμή κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν. Αυτά αφορούν τα έργα του μετρό, το γεγονός ότι η πόλη είναι ένα απέραντο εργοτάξιο αλλά και τα δεδομένα που διαμορφώνει η οικονομική κρίση".(2) (Από Αγγελιοφόρο)

ΣΧΟΛΙΑ: 
1) Δηλαδή κατά τον κ.Νικολόπουλο πρέπει ο κόσμος να κατεβαίνει στην πόλη για ψώνια με το αυτοκίνητο. Για να το παρκάρει που; Επίσης κατά την γνώμη του δεν μπορεί να κατεβαίνει με το αυτοκίνητο γιατί είναι πεζοδρομημένη η Αγίας Σοφίας. 
2) Κύριε Τζιτζικώστα λόγω οικονομικής κρίσης να καταργήσουμε την πεζοδρόμηση της Αριστοτέλους, μπας και αυξηθεί ο τζίρος των μαγαζιών της. Να αφήσουμε να τοποθετούν ταμπέλες παντού, να αφήσουμε να βάζουν τραπεζοκαθίσματα παντού  και να καταργήσουμε τις μονοδρομήσεις π.χ  Τσιμισκή. Επίσης καλά κάνεις που δεν αφήνεις την μετατροπή της Μπότσαρη και της  Π.Συνδίκα σε μονόδρομους, ποδηλατόδρομους  και με λίγο παραπάνω πράσινο και λίγο πιο φαρδιά πεζοδρόμια.
Πολύ σύγχρονες αντιλήψεις. Πως και δεν το κατάλαβαν οι κουτόφραγκοι να εισάγουν τεχνογνωσία από μας που τα καταφέρνουμε καλύτερα και στην ανάπτυξη της οικονομίας και στην ποιότητα ζωής στις πόλης. Επίσης δεν έχω ακούσει ποιες είναι οι  ενέργειές σας και οι προτάσεις σας για μια πόλη πιο ανθρώπινη και πιο σύγχρονη. Οι μόνο αρνητικές τοποθετήσεις σαν πολιτικολογία μου φαίνεται, κάτω από την πίεση διαφόρων ομάδων ψηφοφόρων. Θεωρείτε ότι το σύνολο των πεζοδρομήσεων σε σύγκριση με τα ιστορικά κέντρα των ευρωπαικών πόλεων είναι δυσανάλογα μεγάλο;
3) Συντηρητισμός σημαίνει α) να μείνουν τα πράγματα ως έχουν ή το παρελθόν ήταν καλύτερο από το παρόν και πρέπει να γυρίσουμε σ' αυτό σε πολλές περιπτώσεις γ) Στο μέλλον κάθε εμπειρία, κάθε καινοτομία την κοιτάμε εχρικά δ) η γη δεν γυρίζει
4) Στην πολιτική σημαίνει ότι δεν είμαστε πιο μπροστά στις ιδέες από τους ψηφοφόρους μας, αλλά τους ακολουθούμε Διπλοπαρκάρισμα θέλουν; Μαζί και μεις. Η κάθε ομάδα προωθεί αποκλειστικά τα δικά της συμφέροντα σε βάρος της πόλης; Μαζί και μεις.
5) Σωστός και τίμιος πολιτικός σημαίνει ότι έχει τις δικές του ιδέες, προσπαθεί να τις προωθήσει, συγκρούεται πολλές φορές, αλλά όλα αυτά για το καλό του συνόλου της πόλης.  Κύριε Τζιτζικώστα, εμένα στις πόλεις του εξωτερικού τα  πιο σημαντικά πράγματα που προσέχω είναι τα μνημεία της, τα μουσεία της και οι ωραίοι πεζόδρομοί της που συνήθως συνδέουν αυτά τα μνημεία και τα σημεία ενδιαφέροντος των επισκεπτών της πόλης αλλά και των κατοίκων. 
Ο άξονας της Αγίας Σοφίας έχει το Πειραματικό σχολείο του Πικιώνη, την Αχειροποίητο, την Αγία Σοφία, την Μητρόπολη, το μουσείο του Μακεδονικού αγώνα και πάρα πολύ όμορφα παλιά κτίρια. Δείτε ξανά την πεζοδρόμηση του κέντρου της Βρέμης (ΕΔΩ) για να καταλάβετε πως σκέφτονται οι Ευρωπαίοι γιατί αρχίζω και κατατάσσω τους Έλληνες στην νοοτροπία των μη Ευρωπαίων
6) Σας προτείνω κ. Τζιτζικώστα να διαβάσετε το παρακάτω σχόλιο του Ανώνυμου με κινητικά προβλήματα 15 Δεκεμβρίου 8:52 μμ. Η βαρύτητά του είναι πολύ μεγαλύτερη από των υπολοίπων γιατί και οι ανάγκες του είναι μεγαλύτερες.

4 σχόλια:

  1. Να πω την αληθεια θα προτιμουσα να πεζοδρομηθει πιλοτικα πρωτο το κομματι της Αγιας Σοφιας κατω απο την Μητροπολεως, θα δημιουργουσε μια πλατεια στα δεδομενα της Αριστοτελκους αλλα μικροτερη, νομιζω θα ειχε περισσοτερη επιτυχια, Να φυγουν επιτελους και εκεινα τα παρκαρισμενα. Εγω αυτο που δνε μπορω να καταλβω ειναι πως γινεται αρχιτεκτονικος Διαγωσιμος απο το ΥΠΕΚΑ για τον αγονα της Αχειροποιητου που προυποθετει ολη την πεζοδρομηση του αξονα και ακομα σκεφτομαστε αν τελικα θα πεζοδρομηθει ή οχι, πολυ παραξενο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακόμη πιο παράξενη είναι η βράβευση του διαγωνισμού, ή οποία αντιτίθεται στις διατάξεις του του διαγωνισμού του ΥΠΕΚΑ και στην ουσία δε προτείνει τίποτα. Σε κάθε ερώτηση ο μελετητής απαντάει "θα δούμε" όπως αφου δε θα έχει πρόσβαση η εκκλησία θα συνεχίσει να λειτουργεί? Η αστική συγκοινωνία θα διακοπεί στην Ερμού? "Θα δούμε" Π΄΄αντως και με "το βραβείο" δε προβλέπετε πεζοδρόμηση εκεί που θα ήθελες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έλεος παιδιά.
    Υπάρχουμε κι εμείς που έχουμε κινητικά προβλήματα και η νέα διαμόρφωση της Αγίας Σοφίας αποτελεί μια όαση στη γειτονιά μας.Δεν σας ενδιαφέρουμε εμείς κ.κ. της τοπικής αυτοδιοίκησης',εξακολουθούμε στον 21ο αιώνα να θεωρούμαστε παιδιά ενός κατώτερου θεού ΄,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το θέμα είναι εάν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για την καλύτερη λειτουργία της πόλης, της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων συμπεριλαμβανομένης. Θα ήταν απείρως καλύτερες οι συνθήκες τόσο για τους πεζούς, όσο και για τους "αυτοκινούμενους" εάν αντί να πεζοδρομηθεί η Αγ. Σοφίας, με συνέπεια πολύ μεγαλύτερες και κυκλοτερείς διαδρομές των αυτοκινήτων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την κυκλοφορία, την εκπομπή καυσαερίων κλπ. φρόντιζαν ώστε να εξαλειφθεί τελέιως το διπλοπαρκάρισμα σε ΟΛΟΥΣ τους δρόμους. Θα γινόταν αγνώριστη η πόλη. Κι ακόμη εάν αντί να καταργηθεί εντελώς το παρκάρισμα σε ένα σωρό δρόμους του κέντρου, άφηναν έστω μια σειρά, ενώ τα πεζοδρόμια θα ήταν υπαραρκετά για τους πεζούς. Και δεν θα χρειαζόσουν τον διπλάσιο χρόνο για να βρεις θέση στάθμευσης, κινούμενος με μικρές ταχύτητες και φουλάροντας με καυσαέριο την ατμόσφαιρα. Και όχι, δεν είναι η λύση η εντελής κατάργηση του αυτοκινήτου από την πόλη. Άλλωστε η εκπομπή καυσαερίων ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι υποπολλαπλάσια αυτής ενός παλιότερου. Αλλά ποιος δίνει σημασία σε τέτοια πράγματα. Είναι πιο "in" να το παίζουμε οικολόγοι πάνω στις πλάτες των άλλων.

    ΝΛ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλώ ακολουθείστε τις εξής οδηγίες, διαφορετικά τα σχόλιά σας δεν θα δημοσιεύονται:
-Μη γράφετε σε Greeklish.
-Μη βρίζετε.

Για να δημοσιευτεί οποιαδήποτε καταγγελία κατά συγκεκριμένων προσώπων ή υπηρεσιών πρέπει ο σχολιαστής:
α) να παραθέτει στοιχεία
β) να είναι επώνυμη
γ) να αποστέλλεται με e-mail στην διεύθυνση που είναι στο πάνω μέρος της αρχικής σελίδας για να μην δηλώνονται ψεύτικα στοιχεία αλλά και για να ζητήσουμε επιπρόσθετα στοιχεία αν χρειαστεί.